RA7 – kockázatelemző szoftver (Anti-Fraud)


Az RA7 hangelemző alkalmazás segítségével, valamint egy számítógép és egy telefonkészülék közé beiktatott speciális hardver egységgel átvizsgálhatók az adott vonalon lévő bejövő és kimenő hívások, rangsorolva őket kockázati értékük alapján.

Használata kiemelten javasolt bankoknál, biztosítóknál és hitelintézeteknél, vagy olyan cégeknél ahol az ügyfélcsalások visszaszorítása kiemelt feladat, valamint a kintlévőségek kezelésére.

Egy egyszerű beszélgetésből kiderülhet, hogy a hiteligénylő biztos fizetőnek számít-e, vagy problémás a hitelképessége, illetve az adóstól elvárható-e a fizetési készség.

Biztosítók esetében ellenőrizni lehet a kárbejelentések valóságtartalmát és kockázati besorolást kaphat az adott káresemény. Az ügyféllel folytatott beszélgetésből kiderül, hogy a nyújtott szolgáltatást szabályszerűen vette-e igénybe, vagy csalás mutatható ki.

A kockázati szint alapján történő szegmentálással külön lehet választani az alacsony kockázati, valamint a magas kockázati értéket viselő ügyfeleket, így el lehet készíteni alacsony kockázat esetén a gyors analízist, magas kockázati szint esetén pedig a részletes elemzést. A csalás valószínűsége esetén a részletes kockázati elemzés elvégzése szükséges, amelyet szakképzett munkatársak végeznek.

Call Center script és notepad lehetőség:

A csalásmegelőzés első fázisa az ügyféllel való kapcsolatfelvétel. Ez történhet call centeren keresztül vagy email-es vagy papír (levél) alapú formában.

Call centeres bejelentés esetén az ügyféllel történő beszélgetésnek minden esetben előre megtervezettnek kell lennie, hogy az operátor minden helyzetben tudja irányítani a beszélgetés menetét. A célzott kérdéseket, amelyek alapján az hangelemzés készül, szintén előre meg kell írni (szakmai támogatással), hogy a hangelemzés minél nagyobb sikerességgel történjen meg.

Az alábbi ábra szemlélteti az RA7 kockázatelemző rendszer működését egy háromfázisú modellel. Call centeres bejelentés esetén a maximum 5-10 perces beszélgetés, információgyűjtés során lehetősége van az operátornak a szoftver segítségével megjegyzésszerűen a benyomásait hozzáfűzni a hangfájlhoz, így az esetek ellenőrzésénél, vagyis mélyebb elemzésénél a kommentek alapján célirányosan és gyorsan (1-5 perc) kereshetők a beszélgetés instabil, gyenge pontjai. Maga az RA7 kockázatelemző rendszer is ad egy kockázati besorolást adott esetnek már az első fázisban, amit az operátor saját szubjektív véleményével kiegészít. A kockázati besorolás egységes az összes szoftver esetében:

  • zöld szín: rendben, kockázatmentes (nincs kockázat)
  • piros szín: egyértelmű kockázat, érintettség, csalási szándék (magas kockázat)
  • narancssárga: átmenet, bizonytalanság, megtévesztési szándék, elhallgatás (közepes kockázat)

A második fázisban, kockázatmentesség esetén megtörténik a gyors kifizetés. Csalás valószínűsége esetén a már meglevő információ birtokában 10-30 perces visszahívások történnek (kárbecslés) a szoftverrel, és részletesebb elemzés készül, ahol kockázatmenedzserek (kárügyintézők) döntenek a további bizonyítás lépéseiről.

A bizonyítási eljárás jelenti a harmadik fázist, amit általában magánnyomozó végez.

Az RA7 kockázatelemző rendszerrel történő kárrendezés folyamata a következőképpen történik: