Rendkívüli események vizsgálata


A megtévesztés, vagy másként: a „hazugság” vizsgálat témakörét mélyebben ismerő szakemberek, jól tudják, hogy nincs „igazi” hazugság vizsgáló (poligráf) módszer vagy gépezet, hiszen a hazugság nem mérhető egységesen. A hazugság nem más, mint bonyolult logikai folyamatok végrehajtása az agyban egy adott megtévesztő szándék érdekében.

Van, aki azért hazudik, hogy megvédje magát vagy másokat (kegyes hazugság), van, aki azért, mert ebből hasznot szeretne húzni, de van aki „csak viccből” teszi mindezt. A motivációjukban és szándékukban különböző hazugság fajták miatt nem tudjuk fiziológiai vagy pszichológiai jellemzőik alapján megkülönböztetni azokat, így nem tudjuk megmondani, hogy hol is van az igazság. Azonban az LVA hangelemző módszer segítségével, képesek lehetünk észlelni a megtévesztés mögötti szándékot, és így magát a „hazugságot” is!

Az LVA hangelemző technológia felhasználható mind valós idejű beszélgetések esetén (real-time), mind pedig rögzített (offline) formában.

Az LVA 6.50-es hangelemző szoftver két meghatározott, elemző képletre épülő algoritmusok halmaza, mely több mint 120 emocionális jellemzőt tartalmaz, minden egyes hangszegmensből. Ezek további 8 báziscsoportra bonthatók, alapvető érzelmi megnyilvánulások szerint. A módszer továbbá figyelembe veszi az alábbi fontos paramétereket az elemzés során, mint a hazugság okozta stressz jelenléte, a koncentrációs szint, valamint a módszer esetleges kijátszásának a lehetősége.

Bővebben a rendkívüli esetek felderítését támogató LVA 6.50-es hangelemző technológiáról.

Az LVA 6.50 hangelemző technológia alkalmazása szakértői, szaktanácsadói szintű felkészültséget igénylő tevékenység. A vizsgált személy interjú alatti érzelmi struktúrájáról, nyilatkozataiban kimutatható esetleges megtévesztési szándékról és annak motivációjáról megalapozott véleményt alkotni aprólékos és időigényes feladat. Ebből az összetett és felelősségteljes munkából fakadóan a technológia alkalmazása esetén egyedi árajánlatot teszünk Megbízóink részére.